Методична вітальня

Тематика засідань методичного об`єднання
вчителів початкових класів
на 2017-2018 навчальний рік

Засідання 1
Тема. Підвищення професійної компетентності педагогів в умовах ШМО

У кожному з нас криються потенційні творчі можливості, і ми повинні працювати щосили, аби розкрити цей потенціал
                              Мартін Лютер Кінг

1.       Аналіз роботи шкільного методичного обєднання вчителів початкових класів і вихователів ГПД за попередній навчальний рік.
2.     Обговорення і коригування річного плану роботи школи на 2017-2018н.р.    
3.     Обговорення і затвердження плану роботи методичного обєднання вчителів початкових класів на 2017-2018н.р.
4.     Особливості організації навчально-виховного процесу в початкових класах у 2017-2018 н. році.
5.     Актуальний діалог.
ü Обговорення проекту Державного стандарту початкової загальної освіти;
ü Обговорення проекту нового Закону про освіту;
ü Про запровадження Концепції Нової української школи у ЗНЗ І ступеня.
6.     Тренінг «Успішний учитель у сучасній школі».


Завдання для самоосвітньої роботи між засіданнями:
1)    опрацювати Концепцію «Нова українська школа», затверджену Кабінетом Міністрів України від 14.12.2016 р. № 988;
2)    ознайомитися з наказом МОН України від 13.07.2017 р. № 1021 «Про організаційні питання запровадження Концепції Нової української школи у ЗНЗ І ступеня»;
3)    ознайомитися з проектом Державного стандарту початкової загальної освіти № б/н від 26.07.2017 р.
4)    переглянути сюжет ТРК «Київ» про провадження Нової української школи;
5)    опрацювати Лист МОН України від 07.06.2017 р. № 1/9-315 «Про структуру 2017/2018н.р. та навчальні плани ЗНЗ»;
6)    ознайомитися з Інформаційним повідомленням від 14.03.2017р. № б/н «Перелік навчальних програм, рекомендованих МОН України, для реалізаціїваріативної складової навчальних планів у ЗНЗ І ступеня у 2017-2018 н.р.»;
7)    взяти до уваги наказ МОН України № 948 від 05.08.2016 р. «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів ЗНЗ»;
8)    опрацювати «Опис ключових змін в оновлених програмах початкової школи», затверджені рішенням Колегії МОН України від 04.08.2016 р. та оприлюднені на сайті МОН 11.08.2016 р.;
9)    опрацювати Лист МОН України від 09.08.2017 р. № 1/9-436 «Методичні рекомендаціїщодовикладання навчальних предметів у ЗНЗ І ступеня у 2017-2018 н.р.»;
10)    ознайомитися з наказом МОН України від 19.08.2016 р. № 1009 «Про внесення змін до наказу МОН України від 21.08.2013 р. № 1222»;
11)    опрацювати додаток до наказу МОН України від 19.08.2016 р. № 1009 «Орієнтовні вимоги до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів 1-4 класів»;
12)    опрацювати Лист МОН України від 06.09.2016 р. № 1/9-464 «Щодо надання деяких роз'яснень з організації навчально-виховного процесу в початковій школі»;
13) ознайомитися з Листом МОН України від 15.09.2015 р. «Щодо дистанційної форми навчання в ЗНЗ»;
14) опрацювати Лист МОН України1/9-413від27.07.2017р. «Про деякі питання щодо організаціївиховноїроботи у навчальнихзакладах у 2017/2018 н. р.»;
15) опрацювати Концепцію національно-патріотичного виховання дітей та молоді, затверджену наказом МОН України № 641 від 16.06.2015 р.;
16) опрацювати додаток до наказу МОН України № 641 від 16.06.2015 р. «Методичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання у ЗНЗ»;
17) ознайомитися з Указом Президента України від 14.10.2014 р. № 806 «Про День захисника України»;
18) ознайомитися з Указом Президента України від 13.11.2014 р. № 871 «Про День Соборності України»;
19) ознайомитися з Указом Президента України від 13.10.2014 р. № 872 «Про День Гідності та Свободи»;
20) опрацювати лист МОН України від 13.08.2014 р. № 1/9 – 412 «Про проведення Уроків мужності»;
21) опрацювати лист МОН від 23.04.2015 р. № 1/9 – 188 «Щодо відзначення Дня пам'яті  та примирення  і Дня перемоги над нацизмом у Європі»;
22) опрацювати наказ МОН України від 27.04.2015 р. № 472/26917 «Інструкція щодо заповнення Класного журналу для 1 – 4 класів ЗНЗ»;
23) ознайомитися з інструктивно-методичним листом МОН України від 14.02.2015р. № 1/9-71 «Роз'яснення щодо порядку приймання дітей до 1 класу ЗНЗ»;
24) опрацювати літературу з питань самоосвіти вчителя А.Я.Айзенберга, Г.І.Вергелеса, І.Р.Калмикова, А.А.Колесникова, Л.М.Мітіна, С.Лебедєва, Т.М.Левашової, М.М.Лобанова, Л.М.Логутенко, В.Д.Луганського, Б.І.Любімова;
25) коригування індивідуальної педагогічної проблеми, над якою вчителібудуть працювати протягом навчального року;
26) спланувати навчально-виховну роботу 1-4 класів на рік;
27) спланувати роботу щодо реалізації шкільної програми "Ключі до успіху";
28) організувати участь учнів 1-4 класів у шкільному марафоні "Інтелект. Талант. Духовність";
29) підготовка, презентація та розповсюдження продуктів педагогічної діяльності членами ШМО.



Засідання 2
Тема. Формування громадянської  компетентності    молодших школярів
Не питай, що твоя Батьківщина може зробити для тебе, – спитай, що ти можеш зробити для неї.
 Джон Кеннеді
1.     Підготовка до проведення Тижня початкової школи
2.     Система виховання дітей в Україні за часів розквіту козацтва.
3.     Основи формування національної самосвідомості молодших школярів.
4.     Використання засобів етнопедагогіки на уроках у початковій школі.
5.     Аукціон методичних ідей «Форми, методи, засоби національно-патріотичного виховання молодших школярів».
6.     Створення дидактичної картотеки  «Етимологічні п’ятихвилинки на уроках української мови – ефективний засіб національно-патріотичного виховання».
7.     Створення методичного кейсу для вчителя «1000+1 ідея організації національно-патріотичного виховання молодших школярів».
8.     Актуальний  інструктаж «Уроки мужності: виховуємо патріотів».
9.     Діагностування «Вивчення типології особистості педагога за допомогою психометричного тестування».

Завдання для самоосвітньої роботи між засіданнями:
1)    опрацювати Концепцію національно-патріотичного виховання дітей та молоді, затверджену наказом МОН України № 641 від 16.06.2015р.;
2)    опрацювати додаток до наказу МОН України № 641 від 16.06.2015р. «Методичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання у ЗНЗ»;
3)    опрацювати Лист МОН України 1/9-413від  27.07.2017 р. «Про деякі питання щодо організаціївиховноїроботи у навчальнихзакладах у 2017/2018 н. р.»;
4)    ознайомитися з Інформаційним повідомленням № б/н від 05.07.2017 р. про навчально-методичний комплект  «Початкова школа: виховання на цінностях – у двох частинах»;
5)    ознайомитися з Указом Президента України від 14.10.2014р. № 806 «Про День захисника України»;
6)    ознайомитися з Указом Президента України від 13.11.2014р. № 871 «Про День соборності України»;
7)    ознайомитися з Указом Президента України від 13.10.2014р. № 872 «Про День Гідності та Свободи»;
8)    опрацювати лист МОН України від 13.08.2014р. № 1/9 – 412 «Про проведення Уроків мужності»;
9)    опрацювати лист МОН від 23.04.2015р. № 1/9 – 188 «Щодо відзначення Дня пам'яті  та примирення  і Дня перемоги над нацизмом у Європі»;
10)         опрацювати літературу з проблеми національно-патріотичного виховання дитини молодшого шкільного віку, зокрема С.Ф.Русової, В.О.Сухомлинського, Г.Г.Ващенка, П.Д.Юркевича, М.Г.Стельмаховича, І.Д.Беха, О.Вишневського, Ю.Д.Руденка, О.Я.Савченко;
11) спланувати класні заходи, використовуючи рекомендації програми виховної роботи школи «Ключі до успіху» (ключ «Активність»);
12) підготовка, презентація та розповсюдження інноваційного досвіду щодо формування громадянської компетентності молодших школярів.





Засідання 3
Тема. Результативний урок: завдання, форми, методи, прийоми роботи
Якщо ми навчатимемо сьогодні так, як навчали вчора, ми вкрадемо в дитини завтра.
Конфуцій
1.     Нова українська школа.
2.     Урок як форма організації навчання. Історична довідка.
3.     Ділова гра «Професійно проведений урок – шлях до якості знань учнів».
4.     Актуальний інструктаж.Особливості інтегрованого уроку.
5.     Розробка методичних рекомендацій «Психологічні поради. Як зробити урок ефективним».
6.     Презентаціяконспекту інтегрованого уроку з використанням інноваційних методів та прийомів роботи.
7.     Практикум «Види мовного розбору на уроках української мови».

Завдання для самоосвітньої роботи між засіданнями:
1)  опрацювати праці дидактів Ч.Куписевича, І.Лернера, М.Скаткіна, В.Онищука, Ю.Бабанського, А.Хуторського, О.Савченко з проблеми організації навчального процесу;
2)  опрацювати наказ МОН України № 948 від 05.08.2016 р. «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів ЗНЗ»;
3)  опрацювати «Опис ключових змін в оновлених програмах початкової школи», затверджені рішенням Колегії МОН України від 04.08.2016 р. та оприлюднені на сайті МОН 11.08.2016 р.;
4)  опрацювати Лист МОН України від 09.08.2017 р. № 1/9-436 «Методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у ЗНЗ І ступеня у 2017-2018 н.р.»;
5)  переглянути інтегровані уроки учасників конкурсу «Учитель року-2017» в номінації «Початкова освіта»;
6)  ознайомитися з наказом МОН України від 19.08.2016 р. № 1009 «Про внесення змін до наказу МОН України від 21.08.2013 р. № 1222»;
7)  опрацювати додаток до наказу МОН України від 19.08.2016 р. № 1009 «Орієнтовні вимоги до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів 1-4 класів»;
8)  опрацювати науково-методичний посібник О.М.Савченко «Сучасний урок у початковій школі»;
9)  підготувати матеріали «На допомогу вчителю: схеми аналізу та самоаналізу уроку»;
10) взаємовідвідування та аналіз уроків членами методобєднання;
11) підготуватися до презентації творчих надбань вчителів з питання «Оновлення професійних знань, оволодіння ефективними методами, подолання стереотипів в практичній діяльності вчителя – шлях до підвищення знань учнів»;





Засідання 4
Тема. Превентивне виховання: особливості роботи з молодшими школярами
Якими діти народжуються, це ні від кого не залежить, але щоб вони шляхом правильного виховання стали хорошими – це в нашій владі
                Плутарх
1.  Організація превентивної роботи в початковій школі.
2.  Аукціон методичних ідей «Традиційні й інноваційні методи превентивного виховання молодших школярів».
3.  Організація діяльності з формування вольових рис характеру учня.
4.  Агресія як проблема особистісного зростання учня.
5.  Створення дидактичної картотеки  «Особливості організації педагогічного супроводу учнів у складних життєвих ситуаціях».
6.  Актуальний діалог. Секрети успішної адаптації до навчання дітей в основній школі.
7.  Актуальний коментар:  ДПА-2018.
8.  Діагностування «Професійне та особистісне становлення вчителя початкової школи».
9.  Презентація  методичного кейсудля вчителя «Практика виховання у початковій школі: сценарії, розробки виховних заходів, дидактичний матеріал 

Завдання для самоосвітньої роботи між засіданнями:
1)      ознайомитися з інформацією відділу ювенальної превенції Національної поліції в Україні за 6 місяців 2017 року;
2)      ознайомитися із Національним звітом Державної установи «Український моніторинговий та медичний центр з наркотиків та алкоголю» Міністерства охорони здоров’я України  щодо наркотичної ситуації в Україні;
3)      опанувати праці науковців з проблеми превентивного виховання: Беха І.Д., Б'юджентала Дж., Чепелєвої Н.В., Швалба Ю.М., Сухомлинського В.О.;
4)      підготовка, презентація та розповсюдження інноваційного досвіду щодо превентивного виховання молодших школярів;
5)      використовувати в навчально-виховному процесі навчально-методичний посібник «Розбудова миру, профілактика і вирішення конфлікту з використанням медіації: соціально-педагогічний аспект»;
6)      використовувати матеріали з проблеми превентивного виховання, розміщені на Інформаційній онлайн-платформі «Центр знань», яка створена в рамках проекту Українського інституту соціальних досліджень ім. О.Яременка спільно із МБФ «СНІД Фонд Схід-Захід» за технічної підтримки Дитячого Фонду ООН (ЮНІСЕФ);
7)      скористатися методичними рекомендаціями: «Небезпечні квести для дітей: профілактиказалучення»(схвалені для використання в ЗНЗ Науково-методичною комісією з проблем виховання дітей та учнівської молоді МОН України (протокол № 3 від 16.06.2017);
8)      надати інформацію батькам як цікаво й зрозуміло донести підліткам інформацію про здоровий спосіб життя і безпечну поведінку – на порталі профілактичної освіти www.autta.org.ua;
9)      поширити серед учасників навчально-виховного процесу інформацію про Національнудитячу «гарячу» лінію;
10) опрацювати наказ МОН  України від 30.12.2014 р. № 1547 «Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти» та нормативні документи щодо проведення ДПА учнів у 2018 році;
11) ознайомитися з Інструкцією про звільнення від проходження від проходження ДПА за станом здоров'я (Наказ МОН України, Міністерства охорони здоров'я України від 01.02.2013 р. № 72/78);
12) учителям 4 класів розробити завдання на державну підсумкову атестацію


Засідання 5
Тема. Підсумок роботи методичного обєднання за рік
Умійте осмислити пройдений шлях. Осмислення вже зробленого є великим багатством школи
                                                                                    В.О.Сухомлинський
1.     Звіт керівника ШМО про підсумки роботи за рік.
2.     Виставка досягнень членів МО (портфоліо вчителів, що вміщує серію розроблених уроків, виховних заходів; методичні матеріали; свідоцтва про закінчення курсів підвищення кваліфікації; сертифікати, подяки, грамоти та портфоліо учнів).
3.     Звіт членів ШМО про результативність їх участі в роботі міських семінарів-практикумів, творчих груп, тижні педмайстерності.
4.     Звіт членів ШМО про навчання на курсах підвищення кваліфікації вчителів.
5.     Аналіз результатів контрольних зрізів знань учнів та ДПА учнів 4-х класів, їх участі у шкільних, міських олімпіадах, Всеукраїнських та  міжнародних конкурсах.
6.     Педагогічний тренінг «Педагогічна етика як важлива складова фахової майстерності вчителя».



Немає коментарів:

Дописати коментар